(Anii 90. Anii 2000: 1998-2005. Anii 2005-2007. Anul 2008-2009. Anii 2009-2011. Anul decăderii - 2012. Prin cenușa imperiilor - 2013-2019.)
PS. Vă așteptăm cu amintiri, opinii, comentarii - să scriem împreună istoria literaturii postdecembriste.
Ne găsiți și pe:
pasiunea e o pisică
rănită mortal
Olga Ștefan
Scriitura lui Alexandru Lamba este alertă, fluidă, te ține atent la fiecare rând. Maturitatea stilistică se intuiește din felul în care îmbină descrierile și dialogurile, din maniera în care construiește povestea, asamblând firesc piesele către punctul culminant și deznodământ. Personajul-narator își deapănă istoria, punctând din când în când întâmplările cu pasaje în care privește realitatea și selectează acele detalii care o pot recompune în mintea cititorului. Scenele se construiesc ca niște cadre cinematografice, alternând planului îndepărtat cu cel apropiat, iar ritmul este dat de structurile dialogale – scurte, intense, pe alocuri repetitive, ca o țesătură care introduce o anumită linie-refren.
Exercițiul constant în teritoriile prozei – căci Alexandru Lamba are deja două romane publicate, "Sub steaua infraroșie" (2016), "Arhitecții speranței" (2017) - a creat un stil, ceea ce-l recomandă ca pe un scriitor care merită să fie citit și urmărit la viitoarele apariții.
Cristina BOGDAN
Proză fantastică de Cezar Petrescu,
Recomandată de
Biblioteca de Proză Contemporană. LITERA
Curtea-Veche, 2020, prin Cartepedia
Contemporanul, 2020
George Piștereanu și Alex Iordăchescu, înainte de pandemie
Humanitas, 2020
Cartex, 2020, prin Libris
Crow Blacker than Ever by Ted Hughes
When God, disgusted with man, Turned towards heaven. And man, disgusted with God, Turned towards Eve, Things looked like falling apart.
But Crow... Crow Crow nailed them together, Nailing Heaven and earth together –
Bani negri (pentru zile albe). Un serial HBO, semnat de Daniel Sandu.
În fiecare an apar șapte mii de filme în lume, dar cel pe care îl faci tu trebuie să aibă ceva inedit. (Daniel Sandu)
ART, 2020, prin Libris
Credem în imagine și de aceea nu ilustrăm textele de literatură, ci le personalizăm cu secvențe din viața scriitorului, cu poze de la lansări sau de la alte evenimente care făceau până nu demult parte din viața noastră normală. Creatorul de ficțiune este un om viu, mai important decât relația simbolică din mintea unui ilustrator.