Revistă print și online
***
Ce-ți închipui că fac toată ziua și seara
o energie dureroasă și o mare putere psihică mi-au fost
puse la dispoziție divulgate doar mie
și celor lăsați să se descurce singuri
societatea a dat măști și dezinfectant
curierat pentru livrat dulciuri țigări și alcool
teleconferințe filme a dat ce putea
carne multă carne
iar ce e sub societate în hăul ei dintotdeauna
coace nervi și telepatie
își numără aleșii și-i învață să reziste
ca toți ceilalți consumatori
de sacrificii și ritualuri
nu am neapărat nevoie e suficient să mă retrag zgomotos
din somnul cuiva mă pieptăn îndelung firele căzute le ard
altcineva ca mine simte și înțelege ne povestim singurătățile
două maimuțe leneșe își pigulesc păduchii
apoi devine toxic când se întâlnesc doi oameni
cu polarități similare
energia subterană dă chix aici intervine alcoolul
sunt unii mereu la adăpost
alții mereu expuși
din adâncurile înnegurite și osândite-ale lumii ni se oferă șansa
de-a medita ce e-n neregulă cu mine
greșești greșești de ce să vrei să-i fii un soare
când celălalt are nevoie de-o
frunză
cea mai frumoasă frunză asta poți să fii
și scuip alcoolul
cu zgomot mă retrag din somnul cuiva
cu o dureroasă energie.
***
Străvezie și îmbietoare e liniștea
bazinului pe care-l curățăm
furtunurile lungi galbene pe gresia verde
încolăcite departe de
grumazul unui lider
Străvezie și îmbietoare e copilăria celor bogați
pe când viața ta a început în vesta de piele și mănușile de plastic
cineva cu bocancii pe masa de la care plecai rânjea la norocul tău
mai aveai până să-ți întâlnești nemesisul
Fire mult prea sensibilă
sănătate fragilă
și un impuls care te dădea de gol tot timpul
pe care tu ai învățat să-l controlezi
abia târziu l-ai și ascultat
după ce i-ai curățat hârâitul
ai dat de un sunet care te-a înduioșat
mult nu mai era
era milă?
erai tu acolo?
ți se dezvăluia ce-ai fi putut deveni
în uzura meritocrației?
bebeluși plutind în bule
dirijați de accentul impecabil al fetei-model
din arene părinții lor privind peste umăr
bogăția și lumina ei tasarea
pe canapea pe covorul persan
sub reproduceri
așa se formează o lume sub un răsărit
și tu tocmai îi dai cu piciorul
fire reticentă.
Îți dezbraci vesta îți dai jos mănușile
i le pui nefericitului spânzurat de furtunurile galbene
cu el pe fundal îți faci un selfie
în gresia verde sânii tăi se oglindesc blurat.
***
După ce se-nălzește între picioarele tale orice lucru
poate întemeia o religie
tu tragi din nou peste tine o pâclă oranj
îți lași mintea pe jumătate-n imaginile anilor 70
privindu-i pe bogați cum mănâncă
și-și pregătesc porția de droguri în poze somptuoase ce par
să nu se termine niciodată.
De fiecare dată femeia în taior alb se ridică
mai trebuie adus ceva ea va aduce
mereu parcă uită simți neatenția ei ca un junghi al tău
deja ai ajuns să ții cu ea – măcar de data asta te gândești
aproape c-o spui cu voce tare
dar mâinile celui de lângă ea iar s-au depus pe pulpele ei
poate asta vrea ea
vezi clar tabloul matrimonial de deasupra patului ei
cu toți câinii după care cineva strânge într-o pungă
vezi clar și punga și conținutul.
În oglinda retrovizoare doar fugitiv
ție-ți apare diploma ta ei în continuare mănâncă
iar dă să se ridice ai vrea ca cel de lângă ea s-o apuce de pulpe
măcar s-o scutească de-a mai uita pentru ce s-a ridicat
sau să te scutească pe tine
ca cel mai cuminte câine să vină
uitarea să aduni în urma ei
să ai o pungă pentru fiecare zi.
Deasupra patului ei Fecioara de la Medjugorje trasă-n marțipan
și tot ce poate recolta poliția de pe-acele cearșafuri
și tot ce pot replica mințile pofticioase ale celor fără bani
cu gândul la mâinile care se plimbă pe pulpele femeii
un junghi o frică scurtă de palma cuiva urlându-ți
cine ți-a spus că e voie orice
atunci speri iar să-ți vezi diploma-n oglinda retrovizoare
nu mai e nu mai sunt nici peisajele nici apele
pe care le-ai otrăvit
oamenii aceia s-au săturat și s-au întors la muncă
printre ei e și el
puțin îmbătrânit cu o viață normală
și ultimul lucru pe care i-l doreai era o viață normală
sau o altă religie.
Poetă, preocupată de schimbările formative în artă, este în viața cotidiană curator asistent la MARe/Muzeul de Artă Recentă și doctorand la CESI/Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, Ioana ((n.1990) scrie un studiu despre nou în teorii și practici ale artei contemporane. A tradus și a scris texte pentru cataloagele/volumele Mamuca: Mai Mult ca Abstractul, Florin Mitroi. Zile, Diversitate Stilistică, Tricolor, GPS. Geometrii Post-Sistem în Arta Românească de Acum, Rai din Iad, Fete de vis: Idealul feminin în arta românească, Mapping Narratives, Time and Space ș.a