Revistă print și online
Pentru toți e muzica asta dar ei n-o aud
o lasă să dispară în program
de acolo o culeg ca amintire ca previziune
și spun că știau – nu cu mult înainte aici erau alții
cetățeni universali ai festivalurilor electro
ascunși de ploaie la adăpost de frică
sau nu chiar de frică ci de pre-frică: comodă și albicioasă
edificatoare
Azi nu am mers mai departe, își spun
Azi nu m-am îndurat să arunc sau să îngrop nimic, iar vocea lor
cuprinde patul hainele unui fost pungile golite cvartalul de blocuri
și le închide într-un balon-jertfă
o așteptare de fapt.
Cine se apropie primul
cine e primul să se apropie
confesiv
ca într-un first person shooter
printre cei doborâți printre cei care atacă
viziera e curată
în tunel umbrele sunt cuminți
dar cine să se apropie?
Și întrebarea asta o porți acasă să nu mai pleci
cu răni
o duci la serviciu unde echipele flutură șepci cu logo
în urma unui tămăduitor dar și investitor un om care ție nu ți-a spus nimic
nicicând
nici la întrebarea asta – cine să se apropie – nu s-ar sinchisi
așa că o duci mai departe o îneci într-un pahar
la bar unde oricum cine să le răspundă celor pe care
nimic nu-i satisface și totul îi confuzează
totul? poate doar anumite părți ale unei anumite zile
un fel de șoapte din flăcări
confesiunile unui personaj de anime
blestemat să fie ori pios ori porno
pe el poți miza pe mările lui poluate pe costumul ignifug pe trenul lui fantomă
unde merge singur singur
și pios și porno
cu capul tău între picioarele lui.
Tu ai viziuni?
Viziuni și un gard electric împrejmuiește visele tale?
Mama tata și sora mai mică au lăsat la gard o cutie de bomboane în formă de inimă.
Pentru ei inima ta are formă de inimă așa cum o înțeleg oamenii
medicii de pe rețele sociale
când pentru tine mintea ta e o inimă adică un zgârie-nori lovit de un meteorit
sau de un crah în care cei bogați sunt și răi și deci o merită
dar cei bogați nu-s numai răi – tu știi – ai văzut oameni răniți care se refac
prin acumulare de nimicuri-înainte-de-vid
tu te refaci prin imagini și imaginile sunt catapultate de cei bogați poartă
inelul lor cu sigiliu și unul dintre aceste inele are o inimă așa cum
ar dori-o pentru tine ai tăi
(ei împrejurul viselor lor n-au avut garduri electrice doar jartiere
ce mascotă obscenă și siropoasă pot face din tine!)
Când aterizează imaginile la tine e sărbătoare
și te joci de-a lungul gardului electric cu un câine imaginar
păi și câinele ăsta! nu știe că de fiecare dată moare
bătrân tovarăș veteran
și tu-ți ratezi intenționat următoarea misiune
doar să-i mai vezi o dată ultimele clipe și moartea
tot ce e repetat va fi sublimat într-o zi
la gard – când ai tăi vor fi deja arheologie –
va veni o fată care va știi exact cum e inima și unde – așa și aici –
mascota ei vei fi tu
în mintea ta ca un zgârie-nori lovit de un crah un singur bogat va mai știi cifrul
înainte să-i pui pe urme un balet de justițiari
de rețele sociale
Poetă, preocupată de schimbările formative în artă, este în viața cotidiană curator asistent la MARe/Muzeul de Artă Recentă și doctorand la CESI/Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, Ioana ((n.1990) scrie un studiu despre nou în teorii și practici ale artei contemporane. A tradus și a scris texte pentru cataloagele/volumele Mamuca: Mai Mult ca Abstractul, Florin Mitroi. Zile, Diversitate Stilistică, Tricolor, GPS. Geometrii Post-Sistem în Arta Românească de Acum, Rai din Iad, Fete de vis: Idealul feminin în arta românească, Mapping Narratives, Time and Space ș.a