Revistă print și online
Între creatorii care mi-au atras atenția prin originalitatea expresiei l-aș trece pe Jebeleanu - despre al cărui Pescăruș am scris în nr-ul 116 al revistei Ficțiunea. E veridic, te impregnezi cu toate dramele societății prezente. Obsesia lui Jebeleanu e legata de forme noi. E obsesia lui Treplev. În numele formelor/adică al expresiei poți sacrifica orice. Acesta e rolul avangardei.
Zilele trecute cineva se întreba pueril (poate militant:)) ce înseamnă "cel mai expresiv". Există multe mesaje expresive. Becali e un tip expresiv. Dar, în altă ordine, tot expresiv este Câlția, Jebeleanu a făcut un spectacol expresiv, prin Pescărușul.
Contează cine alege, pe ce bagaj estetic face alegerea.
Aleg așadar dintre spectacolele anului trecut Pescărușul lui Eugen Jebeleanu, pentru că are capacitatea expresivă de a naște controverse, adică de a fixa punctul zero al expresivității artistice.
După un debut fulminant în rolul Ofeliei, din Hamlet-ul lui Liviu Ciulei, Adriana a jucat în Danaidele (r. Silviu Purcărete), apoi în filmul lui Coppola, Youth Without Youth (2007), alături de Tim Roth. Realizator TV, prezentatoare de emisiuni, printre care și a Jurnalului Cultural, de pe TVR, Adriana a întrerupt câțiva ani activitatea actoricească, revenind în ultima vreme cu mai multe roluri consistente în teatrele de avangardă bucureștene.