Revistă print și online

Nu uitați să ne puneți și o pereche de c...oarne!

O întrebare, mai multe răspunsuri. Rubrică de Ciprian Handru
Cum ai caracteriza provocările politice și financiare cu care se confruntă sistemul educațional din România?

Provocările politice și financiare din sistemul educațional românesc... Frate, ca să nu folosesc alt apelativ la modă în rândul elevilor, din două silabe, foarte plastic și frust, neaoș și fără diferențiere de gen (că tot e la modă) și care s-ar potrivi de minune în context.

Niciun atribut. E PROVOCARE și atât. De 30 de ani de când mă știu... la catedră.

C...oasă în iarbă. Vorba cântecului: "Taie, bade (bolo), taie iarbă, taie focului s-o ardă". Cosește, domnule, până la rădăcină, să nu mai crească nimic, nici în minte, nici în buzunar. Taie c...oama leului ca după râie, că învățământul nu e și n-a fost niciodată regele junglei, că sunt lilieci–vampiri mai potenți, vreo 28 în 24 de ani, pe la noi prin "educație", goi și hârdăi, funeri și babe, costoi și "curaji", plumbi și breji, care-au făcut c..oadă prin Berthelot și au știut ei mai bine, care cu c...oalițiile lor (lasă-i așa cacofonici), cu ideile lor crețe și cu c...oasta subțire, ducă-se adam cu eva lui cu tot, de ne-au amețit și pe noi și pe elevi. Lasă-i, domne, să se c...oacă-n suc propriu și să viseze la ore zen și cu miez, la balene venite la vărat în golful ce se vede pe fereastra largă, generoasă, a cancelariei (să mai ai și timp să le admiri), la stat desculț sau în șlapi în clasă, la self-made curriculum pentru fiecare profesor, la starea de bine (ce-i aia? vezi că ți-ai luat nasul la purtare, ești chiar obraznică, zău), la curcubee în școală și pe stradă, la legende cu hidden people (noi am rămas cu statu-palmă-barbă-cot, mai mult cu cotul, unde ne doare), ca în Islanda.

Ce pretenții pe mine! la noi c...oala rasă, datul din c...oate după scaune, tronuri, jilțuri ori măcar fotolii, tabureți, șezlonguri, pentru unii, ca să rămână alții, mai fraieri, cu șezut, scamie, dacă nu capră sau cal bălan. Că mereu se termină banii pentru profesori, după ce mălaiul, paralele, albișorii, biștarii, cașcavalul c...oabitează cu alte "sisteme".

Începem reforma cu 20 de ore, c...oagulăm forțele, tăiem norma de hrană că ăștia trăiesc cu vocația și literația, doctori fără arginți, copii ai firii, urziți din lacrimi și durere, de behăie prin clasă (și prin piețe) de nebuni, sub privirile nedumerite ale unor generații de elevi rămași bouche-bėe de ce li se c...oace în fiecare an.

Dați tare la talpă că treaba cu peștele împuțit din altă parte a corpului nu mai e valabilă. Mai aduceți nuiele că nu sunt astea destul de flexibile să-și facă treaba bine, să dea sângele, să îngrașe pământul.

Nu uitați să ne puneți și o pereche de c...oarne!

Diana Alina ENE

Diana Alina Ene, prof. dr de limba și literatura română la LTB "Miguel de Cervantes", cu studii de Drept și Filologie, traducător (engleză, franceză, spaniolă), a peste 20 de cărți la Ed. TREI și Niculescu, colaborator la întâlnirile Ficțiunea de la MNLR.

în același număr